Kompilacja aplikacji na klastrze

Z KdmWiki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

< Podręcznik użytkownika KDM < Kompilacja aplikacji na klastrze

Użytkownik może kompilować swoje oprogramowanie zgodnie z regułami pracy na klastrze. Niedopuszczalna jest kompilacja na węźle dostępowym (supernova) lub po zalogowaniu przez SSH na dowolny z węzłów obliczeniowych.

Kompilację programu należy traktować jako jedno z zadań i wstawiać do jednej z kolejek systemu PBS. Najprościej jest zgłosić żądanie o dostęp do zasobów w trybie interaktywnym, wówczas system kolejkowy przydziela powłokę (shell) umożliwiając interaktywną pracę na węzłach obliczeniowych.

W tym celu należy wykonać polecenie (kolejki i wymagania są przykładowe):

  • zadanie interaktywne w kolejce domyślnej normal, z domyślnymi zasobami - 1 rdzeń i 2 GB pamięci RAM:
qsub -I -l software=gcc 
  • zadanie interaktywne w kolejce short6h, z zasobami - 1 rdzeń i 1 GB pamięci RAM:
qsub -I -l software=icc -l select=1:ncpus=1:mem=1000mb -q short6h 

Uwaga: Zadania kompilacji powinny być oznaczone parametrem -l software=nazwa_kompilatora.

Przykład zastosowania:

$ qsub -I -l software=gcc -l select=1:ncpus=1:mem=1000mb -q short6h 
$ source /usr/local/Modules/3.2.7/init/bash
$ module load gcc/4.6.0 
 gcc/4.6.0 load complete.
$ gcc hello_world.c -o hello_world

Po przyznaniu zasobów i otrzymaniu powłoki należy przygotować swoje środowisko pracy do kompilacji korzystając z modułów.

Zobacz też: